مشاوره رایگان بانک وردپرس در خدمت شماست

با ما تماس بگیرید از اینکه صدای نازنین شما را می شونیم لذت میبریم و سعی میکنیم ، تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم.

ارتباط با واتس آب با کلیک روی دکمه زیر:

ورود به پشتیبانی

ریپوزیتوری وردپرس، بیش از 50،000 پلاگین مختلف را ارائه داده است که به آسانی قابل نصب هستند. اما پلاگین های زیادی که در سایت وردپرسی شما نصب شده اند می توانند مشکلات بسیاری را از جمله کاهش سرعت لود در سایت شما ایجاد کنند. از آنجا که 40 درصد از بازدیدکنندگان اگر بارگذاری سایت بیش از سه ثانیه طول بکشد، سایت را ترک می کنند، تعداد پلاگین هایی که استفاده می کنید برای سایت شما اهمیت پیدا خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم، برای شما بیان کنیم که حداکثر چند افزونه (پلاگین) وردپرسی می توانید در سایت خود نصب نمائید.

هسته وردپرس یک پایگاه عالی برای سایت شما ارائه می دهد، اما چنانچه قصد دارید به تکمیل این پایگاه عالی بپردازید، باید از افزونه ها استفاده نمائید. استفاده از افزونه ها می توانند باعث بهبود بخشی SEO و افزایش سرعت سایت شما شود. تقریبا برای هر آنچه که نیاز داشته باشید به قالب سایت وردپرسی خود اضافه کنید، پلاگین وجود دارد. واقعیت این است که اگر می خواهید یک سایت قوی  پر از ویژگی ها و امکانات جذاب ایجاد کنید، باید افزونه های وردپرس را نصب کنید.

حداکثر چند افزونه (پلاگین)

این را بدانید که، گرچه پلاگین ها بسیار مفید هستند، اما استفاده بیش از حد آن ها می تواند احتمال گرفتاری شما در دام یکسری مشکلات را افزایش دهد. در ادامه به بیان مشکلاتی خواهیم پرداخت که ممکن است بر اثر نصب تعداد زیادی افزونه در سایت خود با آن مواجه شوید.

حداکثر چند افزونه (پلاگین) نصب کنیم؟

 

مشکلات نصب بیش از حد افزونه در سایت وردپرس

1. افزایش درخواست های HTTP

برخی از پلاگین ها نیاز به یک ظاهر کلاسیک اضافی، تصاویر و کدهای جاوا اسکریپت دارند تا به درستی اجرا شوند که این باعث درخواست های HTTP اضافی می شود که به سرور سایت شما ارسال می شود تا  داده برای بارگیری صفحه ای که بازدید می شود درخواست نماید. سپس سرور اطلاعات مورد درخواست را بازیابی می کند. مسئله این جاست که هر بار یک درخواست HTTP ارسال می شود، از منابع سرور شما استفاده می شود. هرچه بیشتر درخواست ارسال می شود، از منابع بیشتری استفاده می شود و در صورتی که تمام منابع سرور شما از بین برود، سرور شما (و سایت!) سقوط می کند. مسئله دیگر این است که هر درخواست برای پردازش زمان زیادی نیاز دارد. درخواست HTTP بیشتر منجر به افزایش زمان برای تکمیل آن و زمان بارگذاری سایت نیز می شود.

2. افزایش پرس و جوهای بانک اطلاعاتی

افزایش  پرس و جو پایگاه داده یکی دیگر از مشکلات حاصل از نصب پلاگین های زیاد می باشد. بخش زیادی از سایت وردپرس شما در پایگاه داده شما ذخیره می شود. و این باعث می شود که، هر بار که صفحه شما نیاز به بارگذاری دارد و اطلاعات را از پایگاه داده شما درخواست می کند، زمان و منابع مورد نیاز است. همانند درخواست HTTP، پرس و جوهای بیشتری که به پایگاه داده شما ارسال می شوند پایگاه داده شما متحمل بار بیشتری می شود و عملکرد کلی سایت شما تضعیف می گردد.

3. پایگاه داده پراکنده

هنگامی که شما افزونه های بیشتری را نصب می کنید، داده های بیشتری باید در پایگاه داده سایت WordPress شما ذخیره شوند. از آنجاییکه پایگاه داده و سرور شما دارای محدودیت زیادی برای فضای ذخیره سازی آن است، اطلاعات بیشتری را که در پایگاه داده شما جمع آوری می شود، تا زمانی که اطلاعات سرریز می شود. این مسئله به ویژه باعث می شود پایگاه داده شما ناکارآمد به نظر برسد و به یک سایت فوق العاده کند تبدیل شود.

تعداد افزونه های مناسب

4. مسائل مربوط به سازگاری

یکی از عوامل تاثیرگذار بر اینکه حداکثر چند افزونه (پلاگین) نصب کنیم مربوط به سازگاری افزونه ها با هم می باشد. زمانی که پلاگین های بیشتری نصب می کنید، به مسائل مربوط به سازگاری ورود پیدا می کنید. ممکن است این اتفاق بیفتد که کد مربوط به دو یا چند پلاگین به خوبی باهم کار نکنند و این باعث می شود که یکدیگر را شکست دهند.

5. حفره های امنیتی

هر چه تعداد پلاگین هایی که نصب می کنید، بیشتر باشد امکان این که یکی از آن پلاگین ها دارای سوراخ امنیتی باشد و هکر بتوانند در آن  نفوذ کنند و سایت شما را تحت تاثیر قرار دهند، بیشتر خواهد بود.

6. افزونه های دارای کد ضعیف

بعضی از افزونه ها از کدهای بسیار ضعیفی برخوردارند. این را بدانید که استفاده از پلاگین ها با کدهای ضعیف، شما را به آسانی در دام مشکلاتی که در موارد قبلی ذکر کردیم خواهد انداخت.

 

همراهان گرامی! همانطور که افزونه ها می تواند به توانائی های سایت شما بیفزاید، بالعکس می تواند باعث به وجود امدن مشکلاتی نیز برای سایت شما باشد. بنابراین در انتخاب نوع و تعداد پلاگین ها دقت نمائید.

موفق باشید!

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

2
دیدگاه بگذارید

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
سید حسین موسویروغن آرگان Recent comment authors
  Subscribe  
جدیدترین قدیمی ترین محبوب ترین
ارسال اطلاعیه در صورتیکه
روغن آرگان
مهمان
روغن آرگان

سلام

توضیحات خوبی دادید ممنون از این مطلب من یه مطلب جالب دیگم پیدا کردم و سایت شما برای دوستم فرستادم

ممنون

سید حسین موسوی
مدیریت
سید حسین موسوی

سلام موفق باشید نظر لطفتونه