مشاوره رایگان بانک وردپرس در خدمت شماست

با ما تماس بگیرید از اینکه صدای نازنین شما را می شونیم لذت میبریم و سعی میکنیم ، تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم.

ارتباط با واتس آب با کلیک روی دکمه زیر:

ورود به پشتیبانی

آموزش بهینه سازی تصاویر با افزونه ShortPixel

با سلام و عرض ادب به تمامی همراه هان و مخاطبان سایت بانک وردپرس. با آموزشی دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم. در این سری از آموزش های بانک وردپرس قصد داریم تا شما عزیزان را با افزونه ای آشنا سازیم که با استفاده از آن قادر خواهید بود تصاویر موجود در وب سایت تان به راحتی بهینه کنید تا برای سئو سایت شما مفید باشد. حتما برای شما مهم است سئو سایت تان با کیفیت باشد. زیرا با بالا رفتن سئو رتبه بندی شما در موتور های جستجو بسیار اهمیت دارد. در واقع نتایج موتور های جستجو به سئو وابسته است. برای رعایت کن سئو قوانین بسیاری وجود دارد که یکی از آن ها رعایت موارد در تصاویر می باشد. بهینه سازی تصاویر با استفاده از افزونه ای که در این بخش قصد داریم معرفی کنیم برای شما بسیار می تواند برای شما کارآمد باشد. مطمعنا علت اصلی استفاده از تصاویر جذاب و مفهوم کردن بهتر مطالب می باشد. پس باید به آن ها اهمیت خاصی بدهیم. با ما همراه باشید تا شما را با نحوه استفاده از این افزونه اشنا سازیم.

 

معرفی افزونه ShortPixel

یکی از مشکلات تصاویر، حجم زیاد آن ها می باشد. به  طوری که اگر حجم تصاویر موجود در وب سایت تان را بهینه و کاهش ندهید، لود کردن یک صفحه با مشکل و سرعت بسیار پایین مواجه می شود که این اصلا برای کاربران شما و موتور های جستجو مورد رضایت واقع نخواهد شد. از طرفی هم پایین آوردن حجم تصاویر یعنی پایین آوردن کیفیت تصاویر. و این اصلا برای شما جالب نخواهد بود که تصاویری با کیفیت پایین در مطالب خودتان قرار دهید. اما خبر خوب اینجاست که با استفاده از این افزونه شما می توانید حجم تصاویر تان را کاهش دهید و ضمانت این را به شما می کنیم که ذره ای از کیفیت تصاویر تان پایین نخواهد آمد. این افزونه با استفاده از الگوریتم های حرفه ای خود باعث می شود تصاویر شما بهینه و کاهش حجم پیدا کنند و  سرعت بارگذاری سایت شما را چندین برابر کند. مزیت بعدی که کاهش حجم تصاویر برای شما خواهد داشت پشتیبان گیری با سرعت بالا تر می باشد. زمانی که حجم تصاویر پایین برود، حجم فایل پشتیبان نیز طبیعتا پایین خواهد آمد و  باعث افزایش سرعت می شود.

از خوبی های دیگر این افزونه، اجرای درون برنامه ای داخل وردپرس می باشد. به این معنی که افزونه در مستقیم در سایت شما اجرا می شود و نیازی به مراجعه کردن به محل دیگری نمی باشد و به دلیل عدم اتصال به محیط دیگر، سرعت نیز بالا تر می رود.

دانلود افزونه ShortPixel

 

این افزونه را مانند سایر افزونه های وردپرس ابتدا باید دانلود و سپس نصب و بعد از آن به بخش پنل مدیریت بروید و آن را فعال نمایید. پس از فعال سازی گزینه ای با اسم ShortPixel اضافه خواهد شد. بر روی آن کلیک کنید. در این مرحله از شما یک کلید API می خواهد که شما برای وارد کردن این بخش باید ابتدا وارد سایت این افزونه شوید و در آن یک حساب کاربری جدید برای خود تان ایجاد نمایید. برای اینکه بر رو این قسمت کلیک نمایید. پس از مراجعه باید بر روی قسمت Free sing up کلیک نمایید تا به صفحه ثبت نام منتقل شوید. در این بخش شما باید ایمیل خودتان را وارد نمایید. سپس یک ایمیل حاوی کلید API برای شما ارسال می شود. شما باید این کلید را در قسمت مشخص شده افزونه وارد نمایید تا افزونه برای شما فعال شود. پس از فعال سازی صفحه را به پایین اسکرول نمایید و بر روی گزینه  save and go to bulk process کلیک نمایید تا افزونه کارش را انجام دهد و شروع به بهینه سازی تصاویر وب سایت تان کند. منظور تصاویر داخل کتابخانه شما می باشد.

در صفحه جدیدی که برای تان باز می شود بر روی گزینه Start Optimizing کلیک نمایید و منتظر بمانید تا کار افزونه به اتمام برسد. توجه کنید که نباید مرورگر را در زمان انجام این کار ببندید. این کار مدتی زمان بر است.

 

پس از اتمام کار یک پیغام موفقیت مشاهده خواهید کرد که به معنای کاهش حجم و بهینه سازی تصاویر سایت تان می باشد.

 

بهینه سازی تصاویر

تنظیمات

ما برای شما عزیزان توضیح تمام گزینه های این افزونه را برای انجام تنظیمات آماده نموده ایم و شما قادر خواهید بود با استفاده از توضیحاتی که در اختیار تان قرار داده ایم، تنظیمات مورد نظر خود را اعمال نمایید.

زبانه setting:

  • گزینه API Key: در این بخش شما قادر خواهید بود کلید API که در ایمیل تان دریافت کردید و به افزونه دادید را مشاده نمایید.
  • گزینه Compression type:  در این بخش شما قادر خواهید بود نوع فشرده سازی تصاویر تان را مشخص کنید.
  • گزینه Also Include Thumbnails:  در این بخش شما قادر خواهید بود تصاویر بند انگشتی را نیز بهینه سازی نمایید و این بسیار مناسب می باشد برای وب سایت تان.
  • گزینه Image Backup: در این بخش شما قادر خواهید بود یک فایل پشتیبان از تمام تصاویر وب سایت تان قبل از فشرده سازی تهیه کنید. یعنی نسخه اصلی تصاویر را در یک فایل جداگانه دریافت نمایید.
  • گزینه CMYK to RGB conversion:  در این بخش شما قادر خواهید بود نمایش تصاویر در صفحه نمایش های مختلف مانند تلفن همراه، تبلت، رایانه مشخص نمایید و مطابق با هر صفحه نمایش بهینه سازی های آن را انجام دهید.
  • گزینه Remove Exif: در این بخش شما قادر خواهید بود تمام اطلاعاتی تصاویر از قبیل محل تصویر، تاریخ تصویر، حجم تصاویر و …. را از بین ببرید.
  • گزینه Resize Large Image: در این بخش شما قادر خواهید بود یک سایز مشخص برای تصاویر با اندازه های بزرگ مشخص کنید تا به هنگام بهینه سازی به سایز مورد نظر شما تغییر یابند.

 

زبانه Statistics:

گزینه : در این بخش شما قادر خواهید بود یک میانگین برای حجم فشرده سازی تصاویر تان مشخص سازید.

گزینه : در این بخش شما قادر خواهید بود فضایی که پس از فشرده سازی، خالی و آزاد شده است را با جزئیات کامل مشاهده نمایید.

گزینه : در این بخش شما قادر خواهید بود فضای پهنای باند آزاد شده پس از فشرده سازی، خالی و آزاد شده است را با جزئیات کامل مشاهده نمایید.

گزینه :  در این بخش شما قادر خواهید بود تعداد تصاویری که در طی بازه زمانی یک ماه فشرده شده اند را مشاهده نمایید.

گزینه : در این بخش شما قادر خواهید بود یک بازه مشخص کنید تا در زمان شروع آن تصاویر سایت تان به طور خود کار بهینه سازی شوند.

گزینه : در این بخش شما قادر خواهید بود تعداد فایل هایی که از ابتدا توسط این افزونه پردازش شده اند را مشاهده نمایید.

گزینه : در این بخش شما قادر خواهید بود میزان حجم فایل بک آپ قبل را مشاهده نمایید.

 

 

ممنون از همراهی شما عزیزان و مخاطبان سایت بانک وردپرس. تا مطلبی دیگر بدرود.

[تعداد: 1   میانگین:  4/5]

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
ارسال اطلاعیه در صورتیکه