مشاوره رایگان بانک وردپرس در خدمت شماست

با ما تماس بگیرید از اینکه صدای نازنین شما را می شونیم لذت میبریم و سعی میکنیم ، تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم.

ارتباط با واتس آب با کلیک روی دکمه زیر:

ورود به پشتیبانی

با سلام و عرض ادب به تمامی همراه هان و مخاطبان سایت بانک وردپرس. با آموزشی دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم.

بسیاری از کاربران وردپرس نیاز دارند که سرعت سایت وردپرسی شان افزایش یابد. ما در این مقاله آموشی به شما عزیزان راه کار هایی را جهت کاهش دادن زمان بارگذاری سایت تان یاد خواهیم داد. اکثرا به این جمله بر خورده اید که سراعت بارگذاری زیاد برای سئو اهمیت دارد. مسلما سایت های پر سرعت فروش بهتری را نسب به سایت ها کم سرعت دارند. جالب است بدانید سرعت سایت باعث تاثیر بسازایی در تعداد بازدید کنندگان سایت شما خواهند داشت.

پس با ما همراه باشید تا راه کار هایی را به شما عزیزان در این خصوص بدهیم.

 

به چه صورت می توانیم سرعت بارگذاری وردپرس را بهبود بخشیم؟

 

یک نگاه کلی

برای مثال سایت list25 که به واسطه Syed Balkhi راه اندازی شده است و محتویات این شامل فیلم و تصویر می باشد. این سایت داری 1.5 کاربر و بازدید کننده دارد. این سایت سرعت بارگذاری با اندازه 2.21 ثانیه از طرف ما داشت که پس از انجام کارهای بهینه سازی ما سرعت بارگذاری به 1.08 ثانیه کاهش یافت.

در طی انجام این مراحل ما می توانیم به پاسخ سایت از جانب سرور بهبود ببخشیم. شما با انجام این مراحل بهبود سازی می توانید باعث بهبود بخشیدن سرعت لود صفحه، کاهش تعداد درخواست ها و زمان کلی بار شوید. ما را در ادامه مطلب دنبال کنید تا به بررسی این روش ها بپردازیم.

 

میزبان(host) مناسب در وردپرس 

داشتن یک هاست با سرعت بالا و مناسب برای سایت وردپرسی ما امری ضروری است. با مشهور شدن سایت شما و افزایش تعداد کاربران آن هاست شما قدرت سرویس دهندگی با سرعت بالا را دارا نخواهد بود و شما باید از هاست قدرتمند تری استفاده کنید. هاست های ضعیف مناسب سایت ها کم مخاطب و کوچک است. ما باتوجه به گزینه های مختلف مدیریت در هاست وردپرس مان مشخص می کنیم که از چه هاست و با چه قدرتی استفاده می کنیم و در صورت لزوم هاست های ضعیف را نادیده گرفته و به سوی هاست قدرتمند می رویم و برای سایت مان هاست مناسب با گزینه های مدیریتی مان انتخاب می کنیم.

باتوجه  به  بررسی هایی که در سایت list25 انجام دادیم سرعت بارگذاری از 442 میلی ثانیه به 172 میلی ثانیه رسید و این یعنی یک بهبود 256 درصدی در این سایت انجام دادیم.

 

سایت های بوستر عملکردی را برای سیستم عامل ها خاص مثل وردپرس  ایجاد کرده اند که با توجه به سیستم عامل  سیستم  شما را در سرور بهینه سازی می کنند که باعث بهبود و بهتر شدن عملکرد می شود.

 

افزونه های cache کش

با از افزایش سرعت وردپرس مهم ترین عامل بعد هاست مناسب، فاکتور ذخیره سازی می باشد.  به طور عادی زمانی که یک کاربر با سایت وردپرس مراجعه می کند سرور تان از درخواست php به بانک mysql با پیدا کردن برگه ای که کاربر دارد و در حال ارسال درخواست است گذر و عبور می کند. این ذخیره باعث می شود که در زمان و همچنین منبع صرفه جویی شود.

wordpress-page-cache

 

شبکه CDN

شبکه ای برای تحویل محتوا می باشد. شبکه های تحویل محتوا نیز در افزایش و بالا بردن سرعت بارگذاری سایت شما تاثیر زیادی دارد. در سایت lis25 از شروع تا به الان از maxcdn بهره برده است و استفاده می کند. پس متوجه می شویم که این بخش تغیر خاصی را نداشته است.

در CDN  ما اجازه داریم تا به همه  کد هایcss، جاوا اسکریپت، جی کوئری و تمام عکس هایی که از سوی محتوای شبکه ارسال می شوند خدمت دهیم. این نحوه کار با مشخص کردن وضعیت و موقعیت کاربران از سایت و دادن خدمات از سوی نزدیک ترین و مناسب ترین سرور انجام می شوند. اگر شما علاقه ای به دنبال کردن CDN و راه حل آن نیستید بهتر است از Cloudflare بهره ببرید.

ادغام فایل ها برای کاهش ارسال درخواست پروتکل HTTP

زمانی که شما افزونه ای را در سایت تان نصب می کنید، آن افزونه به همراه خود فایل های جاوا اسکریپت و css خودش را به سایت ما اضافه می کند. با ایجاد هر فایل از سوی افزونه یک درخواست اضافه برای HTTP ارسال می شود. ما تمامی فایل های css و جاوا و اسکریپت سایت مان را در یک فایل ادغام می کنیم تا باعث کم شدن در خواست و افزایش سرعت بارگذاری سایت مان شود. در صورتی که ما در هر لحظه از بارگذاری فقط بخش ها و قابلیت های کوچکی را نیاز داریم و به بقیه قسمت های سایت در آن لحظه نیازی نداریم. با بررسی هایی که بر روی این کار انجام شد متوجه شدیم زمانی که این کد بر روی شبکه تحویل محتوا CDN بارگذاری و ذخیره شد، تعداد درخواست های ارسالی کاهش یافت و باعث بهبود بخشیده شدن سرعت بارگذاری سایت شد. شما باید این کار ها را به صورت منظیم و دقیق به کار گیرید به این خاطر که افزونه ای که نصب کردید احتمال دارد در طی زمان تغییراتی را داشته باشد.

 

استفاده کردن از یک عکس ترکیب شده

ما در این روش تمامی آیکن ها و نماد های شبکه های اجتماعی را درون یک عکس می گذاریم و باهم ترکیب شان می کنیم. همانند تصویر زیر که قرار دادیم.

image-sprite

در هر لحظه ای که از هر کدام از نماد های بالا نیاز داشتیم می توانیم با استفاده از css آن را به کار گیریم و  آن را نمایش دهیم.

مراحل زیر را به ترتیب کد نویسی کنید یا از قطعه کدی که برایتان گذاشتیم استفاده کنید

در مرحله اول تصویر را در سایت بارگذاری نماید.

در مرحله دوم موقعیت آیکن مورد نظر را از لحاظ  عرض و ارتفاع برای نیاز آیکن مشخص کنید.

در سومین مرحله باید وضعیت پس زمینه برای عکس های تان را در بارگذاری کردن آیکن های مهم و ضروری مشخص کنید.

مثلا برلی لود کردن نماد شبکه های مختلف اجتماعی در قسمت نوار کناری سایت از قطعه کد زیر استفاده می کنیم.

li.widget_social_icons ul li { float: left; width: 36px; height: 36px; margin: 0 10px 10px 0; padding: 0; background: url(../images/sprite.png) no-repeat; }
li.widget_social_icons ul li.twitter { background-position: 0 -50px; }
li.widget_social_icons ul li.facebook { background-position: -36px -50px; }
li.widget_social_icons ul li.pinterest { background-position: -72px -50px; }
li.widget_social_icons ul li.google { background-position: -108px -50px; }
li.widget_social_icons ul li.rss { background-position: -144px -50px; }
li.widget_social_icons ul li.youtube { background-position: -180px -50px; }

با مشخص کردن بخش عرض و ارتفاع بک گراند در css ما می توانیم بخش خاصی از عکس را در زمان خروجی نمایش دهیم و در این امر ما را کمک کند.

در نهایت تنها اولین درخواست برای فایل تصویری به کار برده  می شود. درخواست های شبکه محتوا برای عکس ها باعث ذخیره سازی نسخه بارگیری می شود و فقط به یک عکس یکتا و واحد در برابر نماد های شبکه های اجتماعی  نیاز می باشد.

با ادغام کردن عکس ها، css ها و جاوا اسکریپت ها تعداد درخواست ها را می توان کاهش داد.

 

minify سازی css ها

با کوچک سازی فایل های سی اس اس از طریق حذف فاصله ها و فضا های خالی می توانیم سایز فایل را کاهش دهیم تا زمان لود شدن سرعت بیشتری داشته باشند. در سایت list25 ما از SCSS و روش مبتنی بر  نحو بهره می بریم و از این روش استفاده می کنیم. با این کار اجازه داریم تا ساختمان css ها را در بخش های مختلف توسعه دهیم.  با استفاده از codekit می توانیم فایل های SCSS را در درون یک فایل واحد css ذخیره کنیم همچنین می توانیم بخش های خالی را با codekit از بین ببریم تا اطمینان بیشتری در کوچک شدن سایز فایل css داشته باشیم. در واقع ما حدود 28 درصد می توانیم فایل css مان را کاهش حجم دهیم.

 

بهینه کردن عکس ها

برای بهینه سازی تصاویر مان می توانیم از دو بخش بهینه کنیم. 1. در قالب وردپرس 2. فایل ها و محتویاتی که خودمان آپلود کرده ایم.

هر چه سایز تصاویر کوچک تر باشد مطمعنا سرعت باز شدن آن بالا تر می رود. از همین رو با استفاده از codekit برای قالب وردپرس بررسی می کنیم که آیا تصاویر به اندازه کافی فشرده شده اند یا خیر؟ شما می توانید عکس های تان را در سایت tinypng.com قرار داده و نسخه فشرده شده آن را دانلود کنید تا حجم عکس های تان بدود کم شدن کیفیت آن را دریافت کنید.

همچنین این کار را به نویسندگان سایت تان یاد دهید تا در مورد صرفه جویی و  بهینه سازی تصاویر عمل کنند.

 

به کار نبردن قابلیت اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی به روش جاوا اسکریپت

برای خیلی از شما عزیزان این مهم است که با استفاده از افزونه های به اشتراک گذاری مطالب بتوانید مطلب های تان را به اشتراک بگذارید. اما این کار با استفاده از افزونه ها باعث کاهش سرعت می شود. زیرا همان طور که گفته شد با افزودن افزونه ها به سایت تان تعدادی فایل جاوا اسکریپت به سایت تان اضافه می شود و این  امر باعث کاهش سرعت بارگذاری سایت شما می شود. در صورتی که یکپارچه سازی آیکن های شبکه های اجتماعی که به صورت دکمه هستند تاثیری در زمان بارگذاری ندارند، سرعت سایت را کاهش می دهند. وقتی که این بخش را در تلغن همراه مشاهده می کنیم این دکمه های اشتراک گذاری یک مقدار زمان نیاز دارند تا خود را نشان دهند تا کاربر آن ها را مشاهده کند.

پس برای رفع این مشکل از راه و روش های رایگان در جاوا اسکریپت استفاده کنید. ابتدا از مراحل ساده مثل ساخت چند دکمه و یا باکس شبکه های اجتماعی کنید.

 

نتیجه

ما توانستیم تا حد قابل قبولی سرعت بارگذاری سایت را بهتر کنیم.

این موضوع در کم شدن مدت زمان مصرفی در بارگیری یک برگه توسط ربات گوگل بسیار موثر می باشد.

1

 

نرخ bounce rate کم تر شده به این خاطر که سایت به سرعت لود می شود و با تغییر دادن هاست توانستیم خطا های سرور را کاهش دهیم.

2

 

 

نتیجه آخر

همان گونه که مشاهده کردید با لود شدن سریع سایت تان میتوان تعامل بازدید کنندگان و کاربران را بهتر کرد. شما می توانید از این موارد که ذکر شد می توانید در بهبود سرعت بارگذاری سایت تان کمک  بگیرید.

 

 

ممنون از همراهی شما عزیزان و مخاطبان سایت بانک وردپرس. تا مطلبی دیگر بدرود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
ارسال اطلاعیه در صورتیکه