مشاوره رایگان بانک وردپرس در خدمت شماست

با ما تماس بگیرید از اینکه صدای نازنین شما را می شونیم لذت میبریم و سعی میکنیم ، تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم.

ارتباط با واتس آب با کلیک روی دکمه زیر:

ورود به پشتیبانی

خطای internal server error 500 چیست؟

این خطا که خطای 500 هم نامیده می شود زمانی اتفاق می افتد که پروسه بارگزاری کامل انجام نمی شود و وب سرور سایت وردپرسی شمانمی تواند اطلاعات را به درستی پردازش کند و این باعث وجود اشکال در سایت شما می شود. شما برای رفع این خطا سریعا تلاش کنید ! زیرا ممکن است باعث کاهش ورودی گوگل شود و از رشد سئوی سایت شما جلوگیری کند. در مطلب زیر به رفع آن می پردازیم:

دیباگ خطای internal server error 500

برای رفع کردن این خطا مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید تا زمانی که خطای سایت وردپرسی شما رفع شود و با آن دیگر مواجه نشوید. در صورتی که در هر یک از مراحل زیر خطای شما رفع شد، نیاز به انجام بقیه مراحل نیست و خطای شما کامل رفع شده است !

اولین روش: چک کردن فایل htaccess:

قبل از انجام هرکاری ابتدا فایل htaccess را برسی نمایید. برای این کار به سی پنل سایت خودتان وارد شوید و در مسیر روت فایل htaccess را باز کنید. آن را بوسیله ویرایشگر فایل باز کنید همه ی کد های داخل آن را حذف نمایید.
اکنون که کد های فایل htaccess پاک شده اند، در صورتی که در سایت شما وردپرس نصب شده است، آن را باز کرده و از قسمت پنل مدیریت وردپرس به بخش تنظیمات > پیوند های یکتا رفته و بروی دخیره تنظیمات در این صفحه کلیک نمایید.
به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر مشکلی برای شما پیش آمد، بهتر است کد های فایل htaccess را در جای دیگر ذخیره داشته باشید تا بتوانید ا ز آن استفاده کنید.)

در این صورت اگر با خطای internal server error 500  دیگر مواجه نشدید، مشکل شما حل شده است و حالا باید خطهای کد فایل htaccess را برای پیدا کردن خط کد خطا، خط به خط اضافه کنید تا آن پیدا شود.

دومین روش: دی اکتیو کردن افزونه های وردپرس

این خطا در بعضی از مواقع ممکن است به دلیل وجود افزونه هایی باشد که نصب کرده اید، زیرا از هر نوع سیستمی که استفاده کنید،(مثل جوملا یا وردپرس یا…) شما یک سری ماژول یا افزونه در سایت خود دارید و ممکن است همینها دلیل خطای شما باشند.
روش بعدی برای رفع خطای internal server error 500 ، مانند روش اول ، حذف کردن یکی یکی افزونه هایی است که در سایت وردپرسی خود نصب کرده اید تا پیدا کنید کدام افزونه موجب بروز خطای internal server error 500  می شود و آن را از سایت خود حذف کنید.

در بعضی موارد شاید با حذف یک افزونه ، این خطا رفع شود ولی دلیل آن وجود این افزونه نباشد؛ چون بعضی از افزونه ها فضای زیاد و مقدار رم زیادی را استفاده می کنند و شما می توانند با انتخاب یک هاست مناسب این مشکل را حل کنید.

سومین روش: اضافه کردن رم وردپس

در بعضی موارد ممکن است به دلیل کمبود فضای رم این مشکل بجود بیاید. وارد فایل wp-config.php شده و خط زیر را در اول wp-config.php اضافه کنید:

define('WP_MEMORY_LIMIT', '512M');

با اضافه کردن این کد ، مشکل خطای internal server error 500 حل می شود. زیرا که میزان رم مصرفی شما به 512 mg افزایش خواهد یافت.

چهارمین روش:  خرابی فایل های اصلی وردپرس

گاهی ممکن است فایل های اصلی هسته وردپرستان آسیب دیده باشد و خراب شده باشند. برای مطمعمن شدن از این کار، آموزش آپدیت دستی وردپرس را بخوانید و فایل های وردپرسی خود را آپدیت کنید.

پنجمین روش: با هاست خود ارتباط برقرار کنید

در صورتی که تمامی راه های بالا را امتحان کردید و مشکل شما رفع نشد، با هاستینگ خود ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید که مشکل شما را حل کنند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

1
دیدگاه بگذارید

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
خرید ممبر واقعی ارزان Recent comment authors
  Subscribe  
جدیدترین قدیمی ترین محبوب ترین
ارسال اطلاعیه در صورتیکه
خرید ممبر واقعی ارزان
مهمان
خرید ممبر واقعی ارزان

سلام
ممنون انجام دادم درست شد

بهترین آموزش ها رو در وب سایت شما پیدا میکنم همیشه
خسته نباشین