مشاوره رایگان بانک وردپرس در خدمت شماست

با ما تماس بگیرید از اینکه صدای نازنین شما را می شونیم لذت میبریم و سعی میکنیم ، تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم.

ارتباط با واتس آب با کلیک روی دکمه زیر:

ورود به پشتیبانی

وردپرس چند کاربره یا شبکه در وردپرس

با عرض سلام و خسته نباشید؛ امروز می خواهیم درباره ی وردپرس شبکه و چگونگی نصب آن صحبت کنیم و در نگاهی کلی ببینیم وردپرس شبکه چه ساختاری دارد؟!

 

درباره وردپرس شبکه

وردپرس شبکه یک توانایی و قابلیتی است که شما با افزودن آن به وردپرس، می توانید سایت های گوناگونی را در وردپرس نصب، مدیریت و کنترل کنید.
شما در این قابلیت می توانید مثل نصب کردن یک سیستم وبلاگ دهی، مجموعه ای از سایت ها را روی یک domain به شکل یک  sub-domain و یا sub-folder مدیریت و کنترل کنید.

معمولا از این ویژگی در راه اندازی مجموعه ای از سایت های شخصی بروی domain یا درست کردن سیستم وبلاگ دهی مرجع و کامل نیز استفاده می شود.

شما امروزه می توانید فقط با چند مرحله بسیار آسان امکانات وردپرس شبکه را به سایت وردپرسی ساده خود بیافزایید. و سایت خود را به یک سیستم چند یوزره تبدیل کنید.

در صورتی که این امر قبلا کمی پیچیده تر بود، به طوری که شما باید وردپرس شبکه را در پکیجی جدا با عنوان WordPress mu باید تهیه می کردید. اما بعد از این که وردپرس به نسخه 3 ارتقا یافت، وردپرس اصلی با وردپرس شبکه  یکی شدند.

 

طرز راه اندازی وردپرس شبکه

برای راه اندازی وردپرس شبکه، ابتدا شما نیاز دارید که وردپرس ساده روی سایتتان نصب باشد. در صورتی که هنوز آن را نصب نکرده اید، به آموزش نصب وردپرس سر بزنید.
برای شروع نصب، وارد فایل منیجر هاست خود شوید و پوشه ای که در آن وردپرس را نصب کرده اید را باز کنید. در این مرحله باید با فایل WP-config.php مواجه شوید، آن را باز کنید و کد زیر را در آن بیابید:

/* That's all, stop editing! Happy blogging. */

سپس این کد را وارد کنید:

define( 'WP_ALLOW_MULTISITE', true );

اکنون می توانید فایل را سیو کنید و به بخش “پیشخوان وردپرس” خود بروید. از مسیر منوی ابزار ها > راه اندازی شبکه را کلیک کنید.

run-wpmu

بروی دکمه نصب کلیک کنید.

سپس دو کد به شما داده می شود، اولین کد را به فایل wp-config.php در بالای خط /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */ افزوده کنید.

و دومین کد را به فایل .htaccess سایت خود بیافزاید و کد هایی که از قبل در htaccess هستند، باید پاک بشوند.

و در اخر بروی گزینه ورود کلیک کنید. به همین راحتی.!

وردپرس شبکه شما نصب شد و آماده است.شما از قسمت سایت ها، می توانید سایت های وردپرسی خود را به وسیله این قابلیت مدیریت کنید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
ارسال اطلاعیه در صورتیکه